Politik og aftaler
Fragt og operationer:
For at holde vores kunder opdateret med præcise data og tidspunkter, indsamler vi oplysninger for hver enkelt forsendelse, som har kørt gennem vores system. Denne information, inklusiv håndskrevet materiale, udprintet dokumenter og elektroniske data, betegnes som en af virksomhedens kvaliteter. Vore systemer er beskyttet mod uautoriseret adgang og tab af data.
Kundeinformation:
Worldtrans Air-Sea Service A/S hverken sælger, bytter eller udlejer specifikke kundeinformationer til en tredjepart. Dette inkluderer vores kontonumre, navne, adresser, telefonnumre og emails.
www.worldtrans.dk:
Enkelte applikationer på vores hjemmeside worldtrans.dk er kodeordsbeskyttet og kræver et log-in. For intern markedsføring og kommunikation med registrerede brugere, sker det at vi indhenter informationer fra registrerede brugere af disse applikationer.
I dette og andre tilfælde, kan Cookies blive brugt, som beskrevet i afsnittet om Cookies længere nede på siden. Informationerne kan også blive brugt i overensstemmelse med aftaler om brug af, og adgang til specifikke applikationer.
Sikkerhed:
Vi placerer sikkerhedskontroller på indkomne informationer og indhold på vores hjemmeside og på de informationer vi sender ud. Worldtrans Air-Sea Service A/S hjemmesiden sørger for at give vores kunder hurtig adgang til informationer omkring deres forsendelser, mens kundeoplysninger respekteres og holdes fortroligt.
Trafik på worldtrans.dk kan blive sporet for at hjælpe os med at forbedre hjemmesiden ift. problemløsninger eller som en del af et samlet billede af brugeren på vores hjemmeside. Individuelle informationer om brugeren vil ikke blive delt med en tredjepart.
Cookies:
Brug af cookies
Når du besøger vores hjemmeside, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre indholdet på vores hjemmeside. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af hjemmesiden.
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din computer, mobil eller lignende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.
Hvor længe opbevarer vi cookies?
Cookies sletter sig efter et vist antal måneder – det varierer fra Cookie til Cookie. Dog skal du være opmærksom på, at perioden forlænges, hver gang du besøger vores hjemmeside på ny.
Sådan afviser eller sletter du dine cookies
Vi sætter først cookies på, når du har trykket ”Ja, Jeg accepterer cookies” på vores startside. Dette gælder dog ikke funktionelle cookies, der er nødvendig for at få hjemmesiden til at fungere optimalt, eller førsteparts cookies anvendt til at generere statistik over brugen af hjemmesiden.
Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din Internet-browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi disse funktioner og services forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.
Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du desuden risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende nemt slettes.
GDPR:
Privatlivspolitik
Formålet med denne privatlivspolitik er at informere dig om vores behandling af dine personoplysninger og sikre dig, at dine personoplysninger behandles med respekt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Personoplysninger/persondataen er alle de informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.
Kontaktoplysninger til dataansvarlige
WORLDTRANS AIR-SEA SERVICE A/S
Adresse: Industrivej 1, DK-7120 Vejle Ø
CVR nr.: 36729767
Tlf.: +45 88 44 48 88
Mail: vejle@worldtrans.dk
Hvornår indsamler og behandler vi personoplysninger om dig?
Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig, når du benytter vores hjemmeside, eller du som kunde, leverandør eller samarbejdspartner indgår i en relation til os.
Typer af personoplysninger
Vi indsamler og behandler følgende typer af oplysninger i forbindelse med besøg på vores hjemmeside. Kontaktformular: Navn, tlf., e-mail. Kontonummer.
Som kunde, leverandør og samarbejdspartner hos os indsamler og behandler vi følgende personoplysninger: Navn, e-mail, telefon, firmanavn, adresse, (andre personlige oplysninger i jeres kundesystem / CRM)
Oplysningerne indsamles til følgende formål
• Behandling af dit køb og levering af vores ydelse
• Indgåelse og opfyldelse af kontrakt/aftale
• Kundeservice og generel kommunikation ved henvendelse til os pr. mail, telefon eller pr. brev
• Administration af din relation til os
• Behandling af din levering af varer til os
• Drift og optimering af vores hjemmeside
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål, for at opfylde en kontrakt eller anden retslig forpligtelse.
Data holdes ajour
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne og giver dig besked om dette.
Periode for opbevaring
Vi opbevarer dine oplysningerne i det tidsrum, der er tilladt i henhold til den gældende lovgivning, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår personoplysninger slettes.
Videregivelse af oplysninger
Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af it-og backup løsninger, ekstern HR-support, revisorer, advokater, transportører. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. I relevante tilfælde videregives data til banker og inkassovirksomheder. I forbindelse med booking videregives personoplysninger til vores Partner SHIP LOG, som er selvstændig dataansvarlig for behandling af personoplysningerne efter modtagelse.
Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Dine rettigheder
Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet og du har særlige tilfælde ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige sletning indtræffer. Henvendelse herom kan ske til WORLDTRANS AIR-SEA A/S kontaktperson angivet øverst. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Privatlivspolitik ifm. rekruttering
Hvis du sender en ansøgning med et cv og andre relevante bilag til os, vil det fremsendte materiale ved modtagelse blive gennemlæst af den relevante leder og HR med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et konkret job eller i forbindelse med en uopfordret ansøgning.
Ansøgning, cv og bilag kan blive delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre uden for virksomheden.
Ansøgning, cv og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet.
Hvis vi ønsker at gemme din ansøgning, cv og bilag i mere end 3 måneder, vil der blive indhentet et særskilt samtykke hos dig.
Herefter vil ansøgning, cv og bilag blive slettet.
Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning, cv og bilag max i 3 måneder, hvorefter det slettes. Hvis vi ønsker at gemme din ansøgning, cv og bilag i mere end de 3 måneder, vil der blive indhentet et særskilt samtykke hos dig.
HUSK at ved fremsendelse af dokumenter med cpr nr. og helbredsoplysninger skal forsendelse af dokumenterne ske via krypteret e-mail – undlad derfor så vidt muligt at fremsende oplysninger om cpr nr. og helbredsoplysninger i din ansøgning.
Samtykke:
Dit brug af worldtrans.dk betyder at du accepterer Worldtrans Air-Sea Service A/S privatpolitik. Worldtrans bevarer rettigheden til, i diskretion, at ændre, tilføje eller fjerne dele af denne politik.
Alle vores aftaler er i forhold til Dansk Speditørforbunds Almindelige Bestemmelser NSAB2015. Se bestemmelserne her.
Vi er medlem af Dansk Speditørforening.